12 Oktober 2012

Zainal Giligenting Blogs : Catatanku selama di Pulau giligenting

Tak ada gunanya kau menangis meratapi semua dosa2mu.... Kalau pada esok harinya kau berbuat dosa kembali.....


Mungkin kalau Tuhanmu itu seorang manusia, mungkin Tuhanmu itu akan Menghukummu dengan hukuman yang berat,mengingat akan dosa2mu yang senantiasa bertambah dan terus bertambah, akan tetapi... Untung saja Tuhanmu bukanlah bangsa manusia ataupun bangsa para malaikat, akan tetapi Dialah ALLAH sang pencipta semesta alam raya yang mempunyai sifat Rahman dan pengampun....



Namun celakanya.... Kau tahu itu...!!

Tapi tetap saja kau berhati bebal........!!! Sekarang taubat esoknya bermaksiat kembali......

Kau kira Tuhanmu itu bapakmu.....? Atau adikmu.....?? Sehingga kau mempermainkannya dengan taubat palsumu itu......??



Terkadang kau menyesali perbuatan2 dosamu, kau akui itu dalam taubatmu....

ya Tuhan...

Aku banyak dosa TUHAN...

AKU TELAH BERZINA...

AKU TELAH MENCURI...

AKU TELAH MENIPU...

AKU TELAH DURHAKA KEPADA ORANG TUA

AKU TELAH KHIANATI SAUDARA&SAHABATKU...

AKU TELAH...

AKU TELAH....

AKU TELAH....

Aku taubat..... Itu pengakuanmu...!!!

Tapi besoknya kau ulangi lagi dosa2mu itu.......!!!!!!

Dasar kau memang berhati bebal........!! Semoga saja kau berumur panjang........!!!